Mi állhat a gyakori menstruáció hátterében?

dr. Hetényi Gábor
dr. Hetényi Gábor
Létrehozva: 2018.08.31 10:02 Módosítva: 2019.04.04 11:32
2019-04-04 11:32:03.511284 Hírek
Fulorrgegekozpont.hu
Mi állhat a gyakori menstruáció hátterében?

A 21 napnál gyakoribb menzesz egyebek mellett hormonális egyensúlyzavarra is utalhat, ezért mindenképpen szakorvosi vizsgálatra van szükség. Dr. Hetényi Gábort, a Nőgyógyászati központ szülész-nőgyógyászát kérdeztük.

A menstruációt bonyolult folyamatok befolyásolják, előfordulhat időnkénti eltérés: korábbi vagy későbbi vérzés, gyakori és ritkább menstruáció. Amennyiben valakinek rendszerint 28 napra jön meg a menstruációja, nem kell aggódnia, ha egy-egy alkalommal ez hamarabb vagy később következik be. Befolyásolhatja a menstruációt a stresszes életmód, a nem megfelelő táplálkozás, illetve bizonyos gyógyszerek szedése, illetve életmódbeli változások vagy az erőteljes fizikai aktivitás.

Számos probléma a háttérben!

A Nőgyógyászati központ szülész-nőgyógyásza elmondta: amennyiben túl gyakori vérzés a probléma, annak hátterében szervi elváltozás állhat (gyulladás, ciszta vagy daganat), esetleg hormonális egyensúlyzavar, emellett a fokozott vérvesztés önmagában is veszélyes, és további szövődmények forrása lehet.

A túl gyakori menstruáció vagy folyamatos vérezgetés hosszú távon vérszegénységhez vezethet akkor is, ha az egy-egy alkalommal történő vérvesztés nem látszik jelentősnek. Ebben az esetben mindenképpen keresse fel kezelőorvosát!

Rendszeres nőgyógyászati kontroll

A havi vérzést bonyolult hormonális folyamat szabályozza: közösen végzi el a folliculusstimuláló hormon (FSH) és a luteinizáló hormon (LH). Amennyiben a rendszerbe hiba csúszik, érdemes mielőbb szakemberhez fordulni, aki ultrahang- és laborvizsgálat útján eldönti, mi áll pontosan a hátterében, majd elkezdődhet a megfelelő kezelés – tette hozzá dr. Hetényi Gábor.

Problémát jelenthet a megszokottnál ritkábban jelentkező menstruáció, illetve az is jelzésértékű lehet, ha az átlagosnál bővebb vérzést tapasztal a nő. Amennyiben a vérzések mennyisége csak a későbbi időszakban nőtt meg, még inkább nőgyógyászati okokat kell keresni. A továbbiakban ezekkel a problémákkal is foglalkozunk.

Kapcsolódó cikkek, melyek érdekelhetik Önt:
Bejelentkezés  vizsgálatra:

Nőgyógyászati Központ

+36 70 621 2443

online bejelentkezés életmódorvosi központ

Orvos válaszol

Orvos válaszol - Petróné Helga

Fogamzásgátlás

Tisztelt Doktor Ur!
Masfel eve szultem es azota a Corenelle nevezetu fogamzasgatlot szedem,kb masfel honapja begorcsolt az epem es a Koren nevezetu emesztes segito gyogyszert irtak fel nekem amit azota is szedek.Azota azt tapasztaltam hogy ahogyan beveszem az utolso fogamzasgatlo tabletat masnap mar jelentkezik is a verzes pedig elotte mindig a gyogyszer abahagyasa utan a 4.napon jelentkezett.Ez mitol lehet?
Koszonom valaszat!
Udvozlettel
Petróné Helga
Tisztelt Petróné Helga!

Sajnos részletes anamnézis felvétel és fizikális vizsgálat nélkül nem diagnosztizálhatunk. Mindenképpen javasolt lenne egy vizsgálat, esetleg labor vizsgálatok is szükségesek lehetnek, hogy korrekt választ adhassunk Önnek.
Amennyiben megtisztel bennünket bizalmával, várjuk rendelőnkben, ahová honlapunkon keresztül online és telefonon is lehet időpontot foglalni.

https://www.nogyogyaszatikozpont.hu/munkatarsak

Üdvözlettel:
Dr. Hetényi Gábor
szülész-nőgyógyász szakorvos

Kapcsolódó oldalak


Páciensek mondták

Türelmesen, empatikusan fordult felém

A doktor úr türelmesen, empatikusan fordult felém, részletesen kikérdezett a problémám előzményeiről, mindent elmagyarázott, minden kérdésemre kimerítően válaszolt. Más (nem az ő területéhez tartozó) betegségemmel kapcsolatos összefüggésekkel is tökéletesen tisztában volt. 

dr. Hetényi Gábor

dr. Hetényi Gábor

szülész-nőgyógyász


Visszalépés az előző oldalra...