Dr. Margitai Barnabás

nőgyógyász

Tapintatos

A doktor úr felülmúlta az elvárásaimat. Alaposan megvizsgált, minden részletről tájékoztatott. Maximálisan figyelt rám a vizit közben. A recepciós hölgyek is nagyon kedvesek és segítőkészek voltak.

Aranyos

Hálás vagyok a doktor úrnak, mert végre valaki komolyan foglalkozott a problémámmal. :) Nagyon kedves és megértő volt velem.

Menopauza szakértő

Változókori problémával jelentkeztem a doktor úrhoz. Nagyon készséges volt, mindent elmagyarázott nekem. 

Türelmes, segítőkész orvos

Nagyon meg voltam elégedve a doktor úrral. Szívből ajánlom annak, aki alapos kivizsgálást szeretne. :) 

Alapos, kedves

A doktor úr igen alaposan megvizsgált és elmagyarázott közben részletesen mindent. Nem beszélt velem lekezelően, ami egy üde színfolt volt az egészségügyi tapasztalataimban. Nagyon köszönöm! 

Téma szakértője

Dr. Margitai Barnabás

nőgyógyász

Kapcsolódó cikkünk

A korai menopauza a csontritkulás kockázatát is növeli

A korai menopauza a csontritkulás kockázatát is növeli

Menopauza alatt a havi vérzés végleges elmaradását értjük. A nők 50-52. életévükben szembesülnek a havi vérzés elmaradásával és az ezzel járó változókori tünetekkel. Amennyiben a tünetek és a vérzés elmaradása a 47. életév előtt jelentkeznek, korai klimaxról beszélünk. A korai menopauza az időben jelentkező menopauzához hasonlóan számos kellemetlen tünetet okoz. Dr. Margitai Barnabás, a Nőgyógyászati Központ szakorvosa a klimakteriális tünetegyüttes kezelésére és a kezelés kockázatcsökkentő szerepére hívja fel a figyelmet.

Kapcsolódó orvos válaszol bejegyzésünk

Kedves Doktor úr! 45 éves vagyok, kb. 40-41 éves voltam amikor elkezdődött nálam a klimax. A családunkban anyai ágon mindenkinél korán jelentkezett, így számítottam erre én is, már egy éve hogy nem is menstruálok. Egészen idén nyárig teljesen jól tudtam kezelni a hőhullámaimat, egyéb klimaxal kapcsolatos problémáimat gyógynövényes szerekkel. Nyártól azonban elkezdődött a pokol. Semmilyen szer nem hatott, a hőhullámok egyre elviselhetetlenebbé váltak, szinte folyamatosak voltak éjjel-nappal. Ehhez társult a többi probléma, az ízületi fájdalmak, a csontjaim is szinte már égtek, az idegességtől, feszültségtől is szenvedtem. Az arcom rosaceás lett, így a hőhullámok miatt állandóan ég, fáj, kivörösödik. A nőgyógyászom Ladybon tablettát írt fel, hogy ez majd segít. Sajnos eltelt több, mint egy hónap, a helyzet szinte változatlan, már akkor is szakad rólam a víz, ha nem jönnek a hőhullámok. Már pajzsmirigy vizsgálaton is túl vagyok, ott nincs semmi gond. Szeretném kérdezni, hogy a Ladybon tablettának már kellett volna hatni ennyi idő után, vagy lehet, hogy más gyógyszerre lesz szükségem?
Lilla

Dr. Margitai Barnabás

nőgyógyász
Tisztelt Hölgyem,

A panaszai nem tipikusak az életkora alapján. A korai menopauza tüneteit mutatja.

Javasolt hormon vizsgálat, megállapítandó valóban hormonális változások okozzák-e a tüneteit. Javasolt csontsűrűség vizsgálat, emlő vizsgálat (mammographia) a nőgyógyászati vizsgálat és ultrahang vizsgálat mellett. Amennyiben az alkalmazott terápia (Ladybon) nem segít, javasolt más hormonpótló készítmények alkalmazása, szükség esetén dózisuk emelése átmenetileg.

Üdvözlettel:
Dr. Margitai Barnabás

Kapcsolódó oldalak

Prima Medica Egészségközpontok

Tájékoztatjuk tisztelt pácienseinket, hogy a hatályban lévő jogszabályok szerint rendelőinkben továbbra is kötelező a maszk használata mind az ott dolgozók, mind pedig a hozzánk érkező betegek és kísérőik számára. Kérjük szíves megértésüket és az előírás betartását!